כיצד משפיע קנאביס רפואי על התפקוד המיני

אימפוטנציה היא תופעה נרחבת למדי בקרב גברים שעברו את גיל 50 ומתרחשת עקב פגיעה בזרימת דם, נזק לרקמות מוחלשות ותופעות דומות, מה שנגרם לרוב בגלל רעלים כימיים כגון דיאוקסינים הנספגים מהסביבה, לעתים ממזון – בשר במיוחד. עלפי המדע, מסוגלים רעלנים אלו להביא לאימפוטנציה ולספירת זרע נמוכה. מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות מלמדים כי שמן CBD מסוגל לסייע להיפטר מהרעלנים ולמנוע מהם להשתקע ולהתבסס בתאי שומן בגוף. השמן אינו משפיע פסיכו אקטיבית ומוכח גם כמעורר ייצור הורמון הטסטוסטרון באופן תקין וחיובי. המדע מראה גם כי שמן קנאביס יכול להקל בתופעות כגון אי פוריות ואף חרדת ביצוע.

 

הייחודיות של שמן הקנאביס

שמן קנאביס הוא בעל ייחודיות, והפך להיות ידוע במיוחד לאחר שמגזינים ידועים פרסמו כתבות מפורטות על החומר הזה. המחקרים הראו תפקוד זקפה משופר עם השימוש בשמן. המחקרים מראים כי את תכונות הקנאביס ראוי לנצל לבניית אסטרטגיה טיפולית לאיפוריות אצל הגבר.

ישנו תיעוד טוב של תפקיד המערכת האנדוקנבינואידית (ECS) בויסות הזרע, פונקציות הזרע, כמו גם ייצור חלבונים. לפיכך, ישנן מספר סיבות משכנעות להאמין שהפעלת המערכת הזו עלידי פיטוקנבינואידים השוכנים בשמן קנאביס, מסוגלת לטפל ואולי אף לרפא את פוריות הגבר, זאת באמצעות וויסות הגורם הבסיסי הפתולוגי (הכוונה במקרה זה היא לזרימת דם תקינה לרקמות הפין).

באפריל 2016 התפרסם מחקר מעבדה עלפיו לרצפטורים מסוג CB2 תפקיד חשוב לייצור תאי זרע, זאת נוסף על תפקידם בזרימה ואיכות של הדם. זהו אישוש בדבר חשיבות שמן הקנאביס בטיפול בבעיות פוריות, נוסף על ייצור מוגבר של חלבונים והורמונים המסייעים לחיזוק הזקפה – עקב תגובת שרשרת של CB2. השמן מכיל חומרים פיטוקנבינואידים הנקשרים לקולטן CB2 ומשפרים בכך את תפקודו. לסיכום, המאמר הוכיח כי שמן הקנאביס מסייע לגוף בפעולות טבעיות המגבירות זקפה.

קנאביס ואימפוטנציה

בשנת 2001, בעזרת עכברי מעבדה, הוכיחו מדענים כי שמן הקנאביס מסייע בהגברת ייצור טסטוסטרון ומגביר ייצור זרע בשק האשכים. מחקרים שקיבלו השראה מאותו מחקר וביקשו ליישם אותו על בני אדם, מצאו כי לקולטן CB1 תפקיד חיוני בייצור טסטוסטרון, שכן הוא משחרר כלי דם העוברים בין בלוטות, כגון הפרוסטטה ואחרות.

אם כן, הוכח כי שני הקולטנים הבולטים ביותר בשמן קנאביס פעילים באופן מהותי ביצירת הזקפה וניתן להסיק מכך שלשמן יש סגולות בטיפול באימפוטנציה, כמו גם בסוגיות כמו ספירת זרע נמוכה.

תקווה להעדפת פיתוח פתרונות טבעיים קיימים על פני תרופות סינתטיות

בימינו, לא קיים טיפול רפואי או תרופה אמינים הזמינים לפתירות בעיות בפוריות הגבר. על הקהילה הרפואית לקדם מחקרים נוספים בשימוש בשמן קנאביס לטיפול בהפרעות מסוג זה ולהעדיף אותם על פני המלצה לשימוש בתרופות כימיות סינתטיות ובעלות תופעות לוואי, שלעתים קרובות מפריעות או משפיעות בדרכים שונות על תהליכי היווצרות תא הזרע.