ד"ר צחי בן ציון

ד"ר צחי בן ציון

אני יצחק המכונה צחי בן- ציון נשוי לחני כבר למעלה משני עשורים ואב לארבעה ילדים. נולדתי ב-1964 בבת ים .

כיאה ל"תולעת ספרים" סיימתי את התיכון בגיל 16, והמשכתי מיד ללימודי תואר ראשון בפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב.

לאחר שירותי הצבאי בחיל המודיעין התחלתי ללמוד רפואה באוניברסיטת בן-גוריון.ב-1990 סיימתי את לימודי הרפואה והתחלתי להתמחות באורולוגיה בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע.

באותה שנה הפכתי לאבא לא רק למטופלים היקרים, אלא גם לזוג תאומים, שתהליך הבאתם לעולם היה ארוך ומייגע – אם כי משתלם. תוך כדי טיפולי הפוריות הקשים שעברנו כדי להפוך להורים החלטתי שאני רוצה להיות סקסולוג ורופא מין.

אז עוד לא היה תחום כזה בישראל, ולכן שיניתי את כיוון ההתמחות לפסיכיאטריה, מתוך המחשבה שהצנרת של כולנו מחוברת לאיזשהו בסיס אם, ושכדי לטפל באחד צריך להבין גם את השני.

ב-1998 השלמתי את ההתמחות בפסיכיאטריה, במסגרתה קיבלתי רישיון לטפל בהיפנוזה. עם סיום ההתמחות נסעתי להולנד כדי להשתלם ברפואת מין וקיבלתי הסמכה מטעם האיגוד האירופי לרפואת מין, ה-FECSM. בשנים שלאחר מכן השתלמתי בדנמרק ובאיטליה עד לקבלת תואר מומחה אירופי לטיפול בהפרעות מצב רוח וחרדה.

ב-2005 מוניתי לתפקיד סמנכ"ל מר"א "סורוקה", ובמקביל ניהלתי את המרפאה לבריאות מינית.

ב-2010 הצטרפתי ל"לאומית" כפסיכיאטר הראשי, ומ-2014 חזרתי דרומה, לתפקיד הפסיכיאטר של הכללית ומנהל הבריאות המינית בסורוקה. לאחר שסטודנטים לרפואה צילמו אחת מהרצאותיי, קיבלתי פניות רבות מאנשים שביקשו להגיע להרצאה שלי. כך התחלתי במופע "אוכל, שתייה, גבר, אישה", במטרה להנגיש לקהל הרחב את הנושא שמביך לא מעט מאתנו – סקס. מאז הפכה ההרצאה למופע בידור עם ערך מוסף אתה אני מופיע ברחבי הארץ.

במהלך 2016 חברתי לידידי יאיר ניצני (כן, כן, ההוא מ"תיסלם") והעלינו יחד את המופע "רופא וחולה".

אני מאמין

אני מאמין באמת ובתמים שאהבה, זוגיות ומיניות הן חלק בלתי נפרד מאיכות חיים, ושבעיות בתחומים הללו משפיעות, באופן בלתי הפיך, על בריאותנו הנפשית והפיזית. אני מאמין שצריך [וניסיוני רב השנים מלמד אותי שגם אפשר] לטפל בבעיות הללו ובנזק הנלווה להן, בין אם מדובר בנזק ביחסים או בנזק שמוביל לדיכאון או חרדה. אני מאמין ויודע שהתעלמות מהבעיות שבינינו לבין עצמנו, או בינינו לבין בני הזוג, לא גורמת להן להיעלם – לרוב היא עושה את ההיפך הגמור. את משנתי זו אני מנסה להעביר הלאה ככל יכולתי, ועל כן אני מקיים טקסי חתונה שוויוניים וחילוניים המושתתים המבוססים על ערכי היהדות הפתוחה והמקבלת.

מקצוע: פסיכיאטר ורופא מין יושב ראש איט"ם

מייל: [email protected]

כתובת המרפאה: משעול אתרוג 6 עומר 8496500 גרוזנברג 25 בחזית ת"א

טלפון המרפאה: 086467334

תחומי התמחות:

פסיכיאטריה
בריאות מינית
הפרעות בהעדפה מינית וזהות מגדרית: הומסקסואליות וטרנ- סקסואליות
סטיות מין (פאראפיליה)
התמכרות למין
קישורים:
https://www.drbenzion.com/
https://www.facebook.com/DrBenZion
https://www.facebook.com/zahy.benzion